Black Tower Rosé

Jennie undrade om BTR eftersom hon aldrig hade sett det tidigare och i sanningens namn hade inte jag det heller. På förekommen anledning var jag ju så klart tvungen att provsmaka.


Rund och fin i smaken, inte strävt vilket man annars kan träffa på. Lite som vuxensaft faktiskt. Det vita BT har endast 8 % alkohol och det tycker jag är bra. Man kan ta ett par glas utan att känna sig berusad, vilket annars är vanligt, i alla fall för mig. Tycker att det är mycket gott eller är det kanske bara vitt vin som är färgat? Jag har ingen direkt erfarenhet av vita viner nuförtiden (förr, i min ungdom, javisst, men nu har smaken vänt mot de röda istället) och egentligen inte av roséviner heller. Det vita Black Tower är dock en revival och kommer att finnas hemma som ett alternativ till de röda.

Kommentarer
Postat av: JENN!E

Detta ska testas jag lovar! Finns det på systemet tro? Gärna på flaska.. ska kolla! =)

2010-08-01 @ 22:04:47
URL: http://grandrag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0