Mycket att göra...

...ingen att skicka! Samma dag vi kom hem, dvs. igår, var D tvungen att åka till Linköping för att träffa sin pappa som opereras idag. Själv skulle jag tömma kök och hall på ALLT då målaren, som är här just nu, ska ha kunna måla och tapetsera utan problem. Det var ut med gardiner, gardinstång, gardingstångshållare, köksbord, lampor, allt på väggarna - rubbet! Det gick bra med oh så trött jag blev. Hade varit uppe sedan 2.30 på morgonen, slumrat till på planet men ni vet säkert hur dåligt man sover på plan, speciellt på ett trångt charterplan. D kom hem vid 23 ungefär och då låg jag redan i bingen med senaste numret av Femina i handen bredvid mig och lampan fortfarande tänd men korpgluggarna stängda.

Idag ringde målaren på dörren redan 7.30 och vi valde tapeter och så satte han igång att måla. Köket verkar färdigmålat och nu är han i hallen. Hela lgh är upp och nervänd och på måndag kommer Christel hit och ska stanna några dagar. Innan dess åker vi till Småland över helgen för att vara hos hans mamma några dagar. Hoppas jag hinner få allt klart i tid.

Ni är säkert redan trötta på bilder av min lägenhet men här kommer några till. Vill visa er eländet helt enkelt. Är ganska trött på att inte ha kökssakerna där de ska var (i köket, nu är de i gästrummet och har varit där sedan 19 april!), är trött på att bara ha ett halvt hem i oordning och är trött på att de stänger av vattnet med jämna mellanrum dagtid. MEN det BLIR fint när det väl är klart. Det är väl det som håller mig uppe, annars kan jag flytta när som helst, det kan jag lova!


Ett tomt kök


Ett överfullt vardagsrum som just nu rymmer kökssaker också!

Efter målarens framfart nu på morgonen ser det ut så här:




Köksskåp utan dörrar



Säger till mig själv: DET BLIR BRA NÄR DET ÄR FÄRDIGT!!!

Nu ska jag försöka hitta något att äta, för det verkar som om målaren har gått på lurre. Laga något kan jag dock inte men något har jag väl i kylen?




Kommentarer
Postat av: Samuel

Undrar egentligen hur det kommer se ut när Edvin o jag hälsar på ;)

2010-07-01 @ 12:52:30
Postat av: Helén



Men Cilla! Femina!!!! :O Den läste min mormor... Visste inte ens att den fanns fortfarande.



Snygg tapet han skrapade fram i köket :(

2010-07-01 @ 16:22:52
Postat av: Cilla

Japp Femina, gillar egentligen Kattis & Co bättre men med Femina fick man en mascara från Clinique så den vann. Den var ganska bra med artiklar om Tova Novotny och sen hann jag inte läsa mer...somnade ju :D



Samuel: När ni kommer ska det väl ändå vara klart?! Fast det är ju klart, nyss pajade spisen så jag vet inte riktigt hihihi

2010-07-01 @ 18:14:16
URL: http://ceciliana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0